1.1 Trecere la nivel cu o cale ferată cu bariere.
1.2 Trecere la nivel cu o cale ferată fără bariere.
1.3.1 Cale ferată fără bariere cu o singură linie.
1.3.2 Cale ferată fără bariere cu două sau mai multe linii.
1.3.3 Cale ferată fără bariere cu o singură linie, prevăzută cu instalație de semnalizare luminoasă automată.
1.3.4 Cale ferată fără bariere cu două sau mai multe linii, prevăzută cu instalație de semnalizare luminoasă automată.
1.4.1 Apropiere de trecerea la nivel cu calea ferată în afara localităților.
1.4.2 Apropiere de trecerea la nivel cu calea ferată în afara localităților.
1.4.3 Apropiere de trecerea la nivel cu calea ferată în afara localităților.
1.4.4 Apropiere de trecerea la nivel cu calea ferată în afara localităților.
1.4.5 Apropiere de trecerea la nivel cu calea ferată în afara localităților.
1.4.6 Apropiere de trecerea la nivel cu calea ferată în afara localităților.
1.4.7 Panouri suplimentare la nodurile rutiere de pe autostrăzi.
1.4.8 Panouri suplimentare la nodurile rutiere de pe autostrăzi.
1.4.9 Panouri suplimentare la nodurile rutiere de pe autostrăzi.
1.5 Trecere la nivel cu liniile de tramvai.
1.6 Intersecție a drumurilor de semnificație echivalentă.
1.7.1 Intersecție cu un drum fără prioritate.
1.7.2 Intersecție cu un drum fără prioritate.
1.7.3 Intersecție cu un drum fără prioritate.
1.7.4 Intersecție cu un drum fără prioritate.
1.7.5 Intersecție cu un drum fără prioritate.
Indicatoarele 1.7.4, 1.7.5 avertizează despre intersectarea cu drumurile fără prioritate care sunt deplasate unul în raport cu altul, distanţa dintre axele acestora fiind în localităţi până la 50 m, în afara localităţilor – până la 150 m.
1.8 Intersecție cu sens giratoriu.
1.9 Semafor.
1.10 Pod basculant sau bac de transbordare.
1.11 Ieșire spre chei.
1.12.1 Curbă periculoasă. Cotitură periculoasă a drumului cu rază mică sau câmp vizual limitat.
1.12.2 Curbă periculoasă. Cotitură periculoasă a drumului cu rază mică sau câmp vizual limitat.
1.13.1 Curbe periculoase.
1.13.2 Curbe periculoase.
1.14.1 Pantă cu declivitate mare.
1.14.2 Rampă cu declivitate mare.
1.15 Drum alunecos. Sector de drum cu pericol de alunecare sporită a părţii carosabile.
1.16.1 Drum cu denivelări - sector de drum deteriorat (gropi, deformări ale carosabilului etc.).
1.16.2 Denivelare artificială - sector de drum pe care, pentru impunerea vitezei reduse de deplasare, este aplicată pe suprafaţa carosabilului o denivelare (denivelări).
1.17.1 Împroşcare cu pietriş - sector de drum cu pericol de împroşcare cu pietriş sau prund de sub roţile vehiculelor.
1.17.2 Acostament periculos - sector de drum pe care ieșirea de pe carosabil prezintă pericol sporit.
1.18.1 Drum îngustat din ambele părţi.
1.18.2 Drum îngustat din partea dreaptă.
1.18.3 Drum îngustat din partea stîngă.
1.19 Circulaţie în dublu sens - sector de drum cu circulaţie în ambele sensuri.
1.20 Presemnalizare trecere pentru pietoni - porţiunea drumului destinată pentru traversarea părţii carosabile de către pietoni, semnalizată ca atare prin instalarea indicatoarelor 5.50.1
, 5.50.2
şi/sau prin aplicarea marcajului rutier 1.14.1
, 1.14.2
.
1.21 Copii - sector de drum în apropierea şcolilor, instituţiilor preşcolare etc., unde persistă pericolul apariţiei copiilor pe carosabil.
1.22 Biciclişti - locul intersectării cu pista pentru biciclişti în afara intersecţiei.
1.23 Lucrări pe drum.
1.24.1 Animale - sector de drum pe care este posibilă apariţia animalelor.
1.24.2 Animale - sector de drum pe care este posibilă apariţia animalelor.
1.25.1 Căderi de pietre- sector de drum pe care sînt posibile avalanşe, alunecări de teren sau căderi de pietre.
1.25.2 Căderi de pietre- sector de drum pe care sînt posibile avalanşe, alunecări de teren sau căderi de pietre.
1.26 Vînt lateral - sector de drum care trece pe un rambleu înalt, pod, viaduct, de-a lungul malului abrupt ale unui rezervor de apă etc., pe care este posibil un vînt lateral puternic sau rafale de vînt inopinate.
1.27 Aerodrom - sector de drum deasupra căruia zboară la înălţime mică aparate de zbor (avioane, elicoptere).
1.28 Tunel - construcţie artificială neiluminată sau cu vizibilitatea limitată a portalului de intrare.
1.29 Drum aglomerat - sector de drum pe care persistă ambuteiaje în trafic.
1.30 Alte pericole - sector de drum pe care există vreun pericol dintre cele neprevăzute prin alte indicatoare de avertizare.
1.31.1 Accident - apariţia pe drum a unui obstacol sau a unei situaţii (accident în traficul rutier) de natură să facă trecerea dificilă sau chiar imposibilă.
1.31.2 Punct negru - sector de drum cu o lungime de maximum un km, pe care într-o perioadă de 5 ani s-au înregistrat minimum 5 accidente grave, soldate cu minimum 5 victime. La începutul sectorului de drum în cauză indicatorul trebuie să fie însoţit de panoul adiţional 6.3.1
«Zonă de acţiune», iar la sfîrşitul sectorului – de panoul 6.3.2
«Sfîrşitul zonei de acţiune».
,
1.32.1 Direcţia curbei periculoase - direcţia de urmat într-o curbă semnalizată prin indicatoarele 1.12.1 - 1.13.2 (1.12.1
, 1.12.2
, 1.13.1
1.13.2
) sau ocolirea sectoarelor de drum în reparaţie.
,
1.32.2 Direcţia curbei periculoase - direcţia de urmat într-o curbă semnalizată prin indicatoarele 1.12.1 - 1.13.2 (1.12.1
, 1.12.2
, 1.13.1
1.13.2
) sau ocolirea sectoarelor de drum în reparaţie.
1.33 Direcţia curbelor periculoase la stînga şi la dreapta» - direcţie de urmat într-o intersecţie cu configuraţia literei «T», la ramificare de drumuri sau la ocolirea sectoarelor de drum în reparaţie.
,
1.34.1 Curbă deosebit de periculoasă.
,
1.34.2 Curbă deosebit de periculoasă.
1.35 Mașini și utilaje agricole.
1.36 Punct de întoarcere a vehiculelor.
Particularităţi de utilizare a indicatoarelor de avertizare:
** Distanţa de la locul instalării indicatoarelor de avertizare până la începutul sectorului de drum periculos depinde, în special, de limita maximă admisibilă a vitezei de deplasare pe drumurile publice.
** Indicatoarele rutiere de avertizare, cu excepţia indicatoarelor 1.3.1 – 1.4.6 (1.3.1
, 1.3.2
, 1.3.3
, 1.3.4
, 1.4.1
, 1.4.2
, 1.4.3
, 1.4.4
, 1.4.5
, 1.4.6
) şi 1.32.1 – 1.34.2 (1.32.1
, 1.32.2
1.33
, 1.34.1
,1.34.2
), pe sectoarele de drum pe care limita maximă admisibilă a vitezei de deplasare depăşeşte 50 km/h, atât în afara localităţilor, cît şi în localităţi, se instalează la o distanţă de 150-300 m, pe alte sectoare de drum în localităţi – la o distanţă de 50-100 m. În caz de necesitate, indicatoarele pot fi instalate la o altă distanţă decât cea menţionată, utilizându-se în aceste cazuri panoul adiţional 6.1.1
.
** Indicatoarele 1.3.1 – 1.3.4
,
,
,
, se instalează imediat înaintea trecerii la nivel cu calea ferată.
** Indicatoarele 1.4.1 – 1.4.3
se instalează pe partea dreaptă a drumului, iar indicatoarele 1.4.4 – 1.4.6
– pe stânga; indicatoarele 1.4.1
şi 1.4.4
– sub primul indicator 1.1
sau 1.2
, iar indicatoarele 1.4.3
şi 1.4.6
– sub al doilea indicator 1.1
sau 1.2
, pe direcţia de mers; indicatoarele 1.4.2
şi 1.4.5
se instalează independent, la o distanţă egală între primul şi al doilea indicatoare, respectiv 1.1
sau 1.2
.
** Indicatoarele 1.4.7 – 1.4.9
se instalează înainte de începutul benzilor de decelerare ale unui nod rutier de pe autostrada.
** Simbolul încrucişării sau joncţiunii din diagrama indicatoarelor 1.7.1 – 1.7.3
trebuie să corespundă configuraţiei reale a intersecţiei.
** Indicatorul 1.9
se instalează în locurile în care semnalele semaforului nu pot fi observate din timp de către participanţii la trafic.
** În cazul în care panta şi rampa urmează consecutiv una după alta, indicatoarele 1.14.1
şi 1.14.2
pot fi instalate imediat înaintea acestora, fără de panoul 6.1.1
.
** Indicatorul 1.19
se instalează pe drumurile (părţile carosabile) cu sens unic înaintea sectoarelor de drum (părţi carosabile) cu circulaţie în dublu sens.
** În timpul lucrărilor de scurtă durată, indicatorul 1.23
poate fi instalat fără panoul 6.1.1
, la o distanţă de 10-15 m înaintea locului sau sectorului de drum pe care se efectuează lucrări.
** În afara localităţilor, indicatoarele 1.1
, 1.2
, 1.10
, 1.11
, 1.21
şi 1.23
se repetă. Următorul indicator se instalează la o distanţă de cel puţin 50 m faţă de începutul sectorului de drum periculos.
** Indicatoarele 1.21
şi 1.23
se repetă şi în localităţi, fiind instalate imediat înaintea sectorului de drum cu pericol.
** Indicatoarele 1.34.1
şi 1.34.2
se instalează succesiv pe întreaga lungime, pe partea exterioară a curbei deosebit de periculoase, la o distanţă între ele de 20-50 m.
Înapoi la indicatoare apasă aici..